1/15/2011

V únoru jedině do Brna

...protože v Moravské galerii v Brně probíhají dvě navštíveníhodné výstavy a Wannieck Gallery nezůstává pozadu.

Moravská galerie v Brně: Kamil Lhoták čili Útěcha z techniky (3. 12. 2010 - 3. 4. 2011); ...a nezapomeňte na květiny (26. 11. 2010 - 27. 2. 2011)
Wannieck Gallery: 1984-1995/ Česká malba generace 80. let/ (29. 10. 2010 - 20. 3. 2011)


V Moravské galerii se toho děje celkem dost, ale upozornit bych chtěla na výstavu několika umělců ...a nezapomeňte na květiny, kde Jan Merta, Jiří Kovanda, Ján Mančuška, Vladimír Skrepl, Josef Bolf, Markéta Othová, Jiří Thýn, Michal Pěchouček, Denisa Lehocká a další na plátnech rozehrávají svá pojetí uvadajících květin a vůbec všeho možného, co má co s květinami do činění. Zní to dost divně, ale proto se mi to tak líbí. No a potom a hlavně tam běží výstava toho nejlepšího z Kamila Lhotáka. Minulý podzim to bylo 20 let od jeho smrti a jako takové připomenutí může sloužit alespoň tato výstava, i když by si určitě zasloužil něco daleko většího. "Dílo Kamila Lhotáka je jedním z divácky nejatraktivnějších uměleckých celků v historii českého umění 20. století. Není se co divit. Jeho tvorba je přesvědčivá svou uceleností a jasnými záměry, čitelnými konturami autorského rukopisu, a hlavně je široce srostlá s českou společností - a to jak námětovým polem, v němž autor čerpá z okruhu motivů městské periferie, tak i šíří, s níž pronikl do různých sfér světa výtvarného umění." (Art&Antiques)
kamil lhoták: stanoviště balónů, 1940
No a Wannieck Gallery jsem už tady, myslím, jednou zmiňovala. Díla umělců generace v letech 1984 až 1995. Císařovský, Balabán, Merta, David, Róna a tak dále... 
Zajeďte si do Brna a mějte se krásně!

a

6 komentářů:

  1. Redesign blogísku? V Brně jsem nikdy nebyla, vyjma přestupů, ostuda. Ideální kombinace pro mě by byla výstava (zaujal mě Lhoták:-) a pak návštěva restaurace Hansen. Mimochodem, v Brně už delší dobu rekonstruujou krásnou funcionalistickou kavárnu Era, otevírat měli už začátkem prosince, pak ledna... zajímavý počin. jsem zvědavá. až to bude, sfouknu to všechno najednou, to se Brno vyplatí!

    OdpovědětVymazat
  2. a líbí? tak jsem koukala na Eru na internetu a prý až začátkem jara, škoda. ale do Brna pojedu určitě v únoru. a kdyby někoho zajímaly 80. léta víc, v NTK bude na toto téma 24. ledna probíhat sympozium...už ani nevim, kde jsem na to přišla. už nevim vůbec nic. chjo.

    OdpovědětVymazat
  3. doprčic, už podruhý mi to sežralo dlouhej komentář. Takže: kde jsi četla, kdy to otevřou? Já poslední zprávu četla o lednu 2011, zjevně zase nic. Interiér ze starých obrázků se mi líbil, vypadalo to zajímavě a že se mi nasbírá víc důvodů pro nabitej den v Brně. Navíc provozovat by to měla jedna z lepších brněnských restaurací, což je pro takové místo určitě důležité. chtěla jsem oponovat, že Era jsou přeci spíš léta 30.(pozdní dvacátá?), ale pak jsem si uvědomila, pod čím ten komentář píšu:-) kdy přesně míříš do Brna? Nějaká dámská jízda náhodou...?
    pozítří píšu ekonomii a nechápu skoro nic, co chápu, s tím nesouhlasím. nevím, jak se na to naučit.

    OdpovědětVymazat
  4. tady ještě video s roztomilým panem architektem Velkem http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/310295350090023-kultura-cz/obsah/137975-kriticka-zidle-kavarna-era/ . jinak jsem jediná, komu připadá divný, že na fasádě současných budov nemůže nikdy být "Galerie" ale frikulínská Gallery? a tady je rozhovor o směřování jídelní části:-) http://chillijulie.cz/legendarni-eru-provoni-od-prosince-zverina-i-kava.html
    V první řadě je k učení potřeba vypnout počítač, že ano.

    OdpovědětVymazat
  5. no, četla jsem to někde na internetu. ale podle toho videa to vypadá, že už je skoro hotovo, takže klidně by to mohlo vyjít. už vím o dalších třech lidech, co by jeli, takže někdy takovej únor kolem 5.? no, záleží na zkouškách. mé dosavadní skóre je jedna úspěšná zkouška ze tří. je to nějaký těžký, teda. ale teď v úterý opravný termín, tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat
  6. já mam dobry tri, v pondeli opakuju potreti a musim ji tedy dat(ujc) a prave jsme zjistila, ze jsme nedala tu posranou ekonomii. takze tak. 5. mam s hrncovou spolecnosti obed:-), ale pak se uvidi...

    OdpovědětVymazat