6/01/2011

Pokud vás už nebaví sedět doma a pořád se učit...

tak určitě zaskočte

...do Městské knihovny, kde od 26. května do 25. září probíhá výstava Konec avantgardy?. Myslím, že by mohlo jít o pěkné doplnění výstavy Roky ve dnech, která proběhla tamtéž v loňském roce. Tentokrát se ale jedná o zajímavá léta 1938 až 1948. Zní to dobře, ale zamozřejmě záleží na samotných dílech a na koncepci celé výstavy.


...nebo do Galerie Zlatá Husa na výstavu Jiřího Načeradského. Vladimír Železný mi zrovna dvakrát sympatický není, ale má jednu z největších sbírek českého umění 20. století a jako prý je i docela slušná. Každopádně Načeradský určitě stojí za navštívení.
...pak ještě pro fajnšmekry třeba výstava scénografa Edwarda Gordona Craiga (do 25. 6.) ve Fragnerce. O scénografii bude i aktuální číslo časopisu Era21, tak kdyby to někoho zajímalo.
...dobrá by mohla být i výstava Věry Novákové v Galerii 5. patro. Zrovna teď v pátek můžete shlédnout od pěti výstavu i s komentářem od samotné autorky.
...nadšenci současného mladého umění určitě ocení výstavu sourozenců Anežky a Jakuba Hoškových v Prinz Prager Gallery (do 25. 6.) Kdo si pamatuje dávnou dávnou výstavu v Galerii Jiřího Švestky, tak může porovnat, jak se jejich tvorba za tu dobu změnila.



...no a z poslední doby se mi ještě líbila výstava Habimy Fuchs ve SVITu. Nehledě na námět jde o projekt velmi hravý, živý a milý. 


 

...v neposlední řadě bych ještě ráda upozornila na projekt, který rozjela v rámci navazování styků s veřejností Psychiatrická léčebna v Bohnicích. Bývalou místní prádelnu naplnily svýma objektama samá zajímavá jména, takže nejen kvůli netradičnímu prostoru by to mohlo stát za to. Otevřeno mají každou neděli od dvou do sedmi. Odkaz tu.

A kdybyste měli spoustu peněz a spoustu času, tak doporučuju výstavu Chagall a ruští avantgardisté v městském muzeu v Grenoble. Sedla jsem do vrtulníku, okoukla to tam a ještě jsem to stihla domů na večeři, tak jakýpak copak.



Víte o nějaké zajímavé výstavě nebo akci?
A no vidíte, málem bych zapomněla na Pražské Quadriennale, program zní úplně fantasticky. Všechno info najdete zde: http://www.pq.cz/cs/  Určitě to nezmeškejte.


A mějte se krásně!

2 komentáře:

  1. taky jsem si říkala: kdyby zapomněla na quadriennale, musím to sem napsat
    strašně moc se na to těším

    OdpovědětVymazat
  2. já už taky. dneska jsem viděla, jak tam něco budují u Národního divadla.
    a dík za reakce. vždycky jsem ráda, když se někdo ozve s nějakým komentářem. mám pak pocit, že to tady nepíšu jenom pro sebe.

    OdpovědětVymazat