12/10/2011

gallery, die Galerie, galerie

Občas je to legrace vidět ty pseudoanglické snaživé názvy jako "Jiří Švestka Gallery" nebo "Fotograf Gallery", občas mě to ale spíš štve jako třeba název "Prinz Prager Gallery".
Co na tom, že mají divný název, výstavy tam probíhají slušné. Galerii najdete kousek od DOXu, je třeba ji trošku hledat. Ale najít se ji vyplatí, protože prostory jsou to celkem malé a když vás nebude otravovat všudypřítomná hypervzorná kustodka, tak si výstavu můžete i v klidu a v tichu užít. Což se hodí právě teď, kdy tam najdete díla Adrieny Šimotové a Josefa Bolfa. Trochu jsem se bála, že mi bude Bolf kazit mé oblíbené křehké papírové šimotky (rozuměj jemně barevné, jen v náznaku znázorněné, skrčené postavy), ale nakonec se stačí vlastně jenom na ta depresivní černočerná a vyteklá plátna od Bolfa nedívat. Možná byl smysl výstavy propojit oba umělce, pro mě je ale Šimotová tak silná a individuální osobnost, že ji s nikým propojovat ani nechci. Takže tak. Vcelku je to vlastně trošku smutná výstava, ale pořád mám pocit, že v díle Adrieny Šimotové je větší naděje, menší zatracení než u Bolfa. Možná je to v tom jemném světle, která z jejích papírových skic vychází, možná je to v barevnosti, možná je prostě jenom lidštější.



Žádné komentáře:

Okomentovat