1/28/2012

El Documento

Znáte webovou stránku Doc Alliance?
Když se trochu probrouzdáte archivem, dají se tam najít opravdu skvosty. Myslím si, že takhle by měly fungovat internetové stránky s filmama a seriálama. Dokument zde koupíte za pár šupů, můžete si ho stáhnout do počítače nebo zhlédnout online. Některé, především kratší snímky, tu najdete i ke zhlédnutí zdarma.
Zatím jsem se pustila jenom do českých vod, ale určitě zde najdete i dobré zahraniční dokumenty, které jinak nemáte moc možnost někde vidět.
Zdarma (a legálně) ke zhlédnutí tu najdete třeba Občana Havla nebo doporučuju nádherný Špátův krátký snímek Respice finem z roku 1967.
A z těch placených bych chtěla upozornit třeba na dokument Moje 20. století, který natočila Olga Sommerová a za kamerou stála její a Jana Špáty dcera Olga. Ani ne hodinu trvá vyprávění tří žen- Adrieny Šimotové, Soni Červené a Lenky Reinerové. Tři portréty třech neuvěřitelných žen, každá má za sebou fascinující osud a věřte mi, že mají o čem vyprávět. Adrieně Šimotové jsem propadla ještě víc, asi ji bezmezně miluju. A ještě jeden pěkný obrázek:


A když už jsme u těch dokumentů, viděli jste poslední díl proStory z 27. 12. Načerno veřejně? To se teda páni architekti moc nevytáhli, myslela jsem, že budou radikálnější a kreativnější. Hm. Přece s tím Václavským náměstím by šlo vymyslet takových pěkných věcí...já bych třeba vyházela dlažky a zasadila tam lesový hájek s posedem, co vy?

5 komentářů:

  1. A to zas né.. dlažky já bych ponechala, ale ve střídmé formě.. já to teda jako neviděla, takže co budu mluvit, ale když už se ptáš, vyhnala bych auta, udělala písčité cestičky ohraničené dlažkami a zelení, pak si koupila slunečník a kluka v námořnickém oblečku a šla se slunit k fontáně. Takže ještě že bych měla ten slunečník..
    B

    OdpovědětVymazat
  2. to je parádní nůše dokumentů! já mám zas načtenou celou reinerovou a můžu ji stále dokola. tak se těším na ta jejich povídání...
    prostory jsem viděla již dávno a je pravda, že zrní na václaváku není nic šokujícího. já jsem pro velkou lipovou alej s oázou pro pěší...

    OdpovědětVymazat
  3. tyjo, ale pěší zónu by to vážně chtělo. to by byla nádhera. jako kromě zásobovacích aut tam vážně ta silnice není potřeba, takže nechápu, proč tam musí být. ale teď to vypadá nadějně, protože magistrát začal vyhánět z náměstí ty grilovací stánky a možná se konečně rozhoupe k celkový revitalizaci. tak jsem na to docela zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  4. já bych byla pro aleje a doprostřed tramvaj. to je pro mě taková milá městská věc, ještě nikde mi nevadilo, že tam jezdila tramvaj...teda pokud to není ta kotasova zrůdička
    a děkuju za doporučení té stránky, je super

    OdpovědětVymazat
  5. Co je vskutku pozitivní je váš přetrvávající příklon k přírodě a přirozenosti, když vezmeme v potaz vaši zálibu v moderním umění, co? Co se týče tramvaje, tu by si v mém podání mohli též odpustit, milá věc to je, to nepochybně, ale zapálily by se jí koleje z toho srázu, do kterého by měla vystoupat a o to žádný z pěšců nestojí, ne? Já teda ne. Leze mi to do plánu s fontánami..
    B

    OdpovědětVymazat